Saturday, November 27, 2010

~ m.E.L.a.Y.u ~

assalammualaikum
9.40pm time skg ni, so kre slmt mlm la ye
cop3!!!
bkn soh kowg tdo
n bkn jge nk cte bedtime story kisah3 melayu dahulu kala ok
mlm ni nk ajk kowg sme3 BERFIKIR.....
huhuhuhuhuhuhu


saya org MELAYU
even ade mix n match ckit
tp
sy ttp org MELAYU
sy lahir di TANAH MELAYU YG MERDEKA iaitu malaysia
pd thn 1990

ari ni
aku ank MELAYU yg xde pape kedudukan o kelayakkan politik ni nk ajk kowg sme3 pk
tentang
MELAYU

tdetik hati aku nk tulis bnde ni after aku tgk berita td
apabila seorg wanita MELAYU yg bergelar pemimpin berkata
"KETUANAN MELAYU MESTI DITINGGALKAN......"
ayt yg ln x bpe aku nk igt,tp ape yg plg aku igt ialah ape yg die seru kpd sume org MELAYU iaitu MENINGGALKAN KETUANAN MELAYU


spt seorg MELAYU cm aku yg syg pd bangsa aku
tertinbul timbul soalan3 yg maha hebat lagi maha berat
kt kepala otak aku
yg x sehabat pemimpin tu
tok aku jwb
iaitu:
KENAPA NK TINGGAL KETUANAN MELAYU???
KENAPA NK HAPUSKAN 1-1 NYA NILAI TERTINGGI SEORG MELAYU DI MALAYSIA???
APA YG ADA PD SEORG MELAYU DI MALAYSIA JIKA KITA HAPUSKAN KETUANAN MELAYU???
SIAPA PEMIMPIN KITA???
KT MANA KITA NK LETAK RAJA N SULTAN MELAYU KITA???
BAHASA APA YG KITA NK GUNA NANTI????
ADA LAGI KE UITM TOK ANK3 MELAYU CM AKU YG MENCARI RUANG TOK MAJUKN DIRI LAU KETUANAN MELAYU DIHAPUSKAN???

pada seorg rakyat biasa yg br berumo 20, jawapan aku ialah:
TIDAK ADA APA2 YG AKN TINGGAL TOK ORG MELAYU
np aku ckp cm tu???
aku ex-student law
act 152 n 153 ade memperjelaskn mkne n keddukn sbnr
KETUANAN MELAYU
so
lau kowg x pnh tau,p la try menjengok n mbce
then kowg akn tahu betapa pnting ny seorg MELAYU
mmpertahankan hak KETUANAN ny di malaysia ni

mghapuskan KETUANAN MELAYU spy ank3 mase akn dtg le idop aman damai sbg 1 bangsa yg xde perbezaan dr segi kedudukan n hak dll
itu pndangan mereke3 org yg berpolitik
tp
pd pndangan seorg rakyat MELAYU cm aku
itu hny taburan janji
org poltik tok menrik bngsa ln menyokong dowg
dgn
mnjual bangsa sendri
AGAIN,MENJUAL BANGSA SENDIRI
spy dowg tros le mjdi yg terhebat
berpangkat dato' datin tan sri n whtsoever

ape yg tinggal tok org MELAYU lau xde ketuanan melayu ni???
mereke diberi hak sma rata cm bangsa ln
itu kate mereke yg sdg berjuang di medan politik konon ny
tp
tok seorg MELAYU cm aku
nothing left!!
MELAYU hny tinggal nme!!
bpe bnyk ag yg perlu org MELAYU korbankn tok bngsa ln di ats tanah mereke sendri???
yg tinggal skg tok org MELAYU hny KETUANAN MELAYU stlh sume nye
MELAYU korban kn tok yg ln
lau itu kite hapuskan bererti
kite terjajah oleh kite sendri diatas tanah kite

hapuskan KETUANAN MELAYU
n
ape yg tinggal pd SULTAN N RAJA???
nothing jgk
hny itu sje kuasa mereke yg tinggal
lau kite hapuskn
nah!
xde sultan n raja la kite
dowg hny akn duduk n lihat negara kite terjajah oleh rkyat yg tamak dgn pngkat tnpe bole berbuat ape3
dan
kemudian ny br la org MELAYU akn sdr,mereke ditipu oleh MELAYU3 tamak ni
oh,bodoh nye MELAYU pd wktu 2
msti bngsa ln akn trsnyum3 kmbing tgk MELAYU
sbb
mereka da dpt ape yg mereka nk diats tanah org MELAYU3 bodoh ni


agk3 kowg
aku kne msok kt ISA x sbb tulis bnde ni????
menimbulkn snstvt x????
haahahahahh
wiso gak aku
tp pd aku
aku x slh
sbb aku ade hak bersuara (even sbnr ny hny la mnaip)
mnyatakan kebimbgan aku
huhuhhuhuuhuhu

so
kwan3 yg membace
aku bkn berada di mne3 side politik pn
cpe3 saje especially la kn
org MELAYU
yg bngkitkan isu ini
mmg akn duduk dlm snarai blacklist aku
sbb
pd aku
mereke3 ni adalah manusia2 bodoh yg sanggup pertaruhkan
1-1 nya harta org MELAYU
utk diri dia
DIRI DIA SAHAJA!
so
they r the betrayal of their people
ataupn dlm bhsa MELAYU ny
mereke adalh pgkhianat bangsa mereke

biar la
yg plg ramai pghuni pusat serenti 2 org MELAYU
biar la
yg plg ramai ade hiv aids 2 org MELAYU
biar la
yg plg rmai mat n minah rempit adlh org MELAYU
aku ttp bangga jdi MELAYU
sbb
dicni
di tnah ini
bernaung kn sultan n raja ini
seorg MELAYU bergelar pemimpin
seorg MELAYU bergelar angkasawan
seorg MELAYU memajukan negara
seorg MELAYU
msih ag MELAYU
dan aku trus berharap
ia masih lgi MELAYU pd mse akn dtg

jdi kwan3
aku x ajk kowg bnci bngsa ln
tp
kowg pk kn lah
kenapa msih ade MELAYU yg menyokong MELAYU untk mjatuhkan martabat MELAYU di bumi MELAYU ini
dan
kenapa MELAYU msih x sedar diri n bangsa mereke sdg di persendakan di medan politik

kawan2
jdikan la diri kowg MELAYU bijaksana yg akn terus memelihara
KETUANAN MELAYU kite
kite adlah MELAYU MERDEKA di tanah kte
jgn biarkan kite terjajah minda
lagi3
terjajah diri kite
oleh
PEGKHIANAT MELAYU
iaitu
si MELAYU

~ takkan melayu hilang didunia~
-hang tuah-









2 comments:

  1. perh,tokoh politik siyhhhhhhh
    fuh,aq vote ko jd Y.B Aniz...

    ReplyDelete
  2. hahahaha......juz try nk tgk,msih mampukah ex-student law ni bersore...nmpk nye msih bole thn...
    hahaahaha....

    ReplyDelete