Wednesday, January 25, 2012

~ p.I.n.T.u. ~

assalammualaikum


pintu ini aku kuak
ku jenguk ke dalamnya
gelap gelita

aku lewati pintu ini
berdiri di tengah-tengah ruang merah ini
tak ada sesiapa

sesekali
aku dengar gema suara
sesekali
ada air menitik membasahi ku
sesekali
tersimbah aku dengan darah merah luka manusia ini
sesekali
ada huruf-huruf silih berganti membuatkan aku keliru
adakah manusia ini jua keliru?

aku keluar dari ruang merah ini
ku tutup pintu itu
ku jengah manusia ini

hairan aku

riuh suara nya bergema
kering pipinya dari airmata
tiada calar di tubuhnya
masih tersenyum manis manusia ini

hairan aku

ku kembali pada pintu itu
menjenguk ke dalamnya

hairan aku

masih sama
masih ada gema suara yang sesekali berbunyi
masih ada air menitis
masih ada darah mengalir
masih bertarabur huruf-huruf itu

ku tutup pintu ini
baru ku terpandang tulisan di muka pintu ini
ohhh
" PINTU HATI "

 patut lah ia begitu







No comments:

Post a Comment